Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Peristiwa Memilukan, Siswi Ini Bunuh Diri Sesudah Disuruh Jadi Pelacur Oleh Gurunya, Sebab Telat Bayar Iuran

Hanya alasannya adalah lambat menjelaskan iuran sekolah, seorang guru bertindak biadap kepada 5 murid perempuan sekolah menengah dengan menyuruh mereka memasarkan tubuh kalau mereka tak ada duit. 


Kejadian yang berlaku di padang sidempuan sumatera utara ini sudah menggemparkan media indonesia semenjak kelmarin.

Menurut laporan JPNN.com, salah seorang murid juga dibilang bunuh diri dengan minum racun kerana frustasi dengan kata-kata salah seorang guru di sekolah itu.

Murid wanita yang menceritakan kejadian itu menyampaikan pada awalnya mereka dibawa ke satu bilik dan dipertanyakan mengenai yuran sekolah yang belum dibayar.

Dengan spontan kelimanya menjawab mereka tidak dapat menerangkan bayaran yuran kerana keluarga mereka mengalami masalah kewangan.

Guru yang bernama KS Itu terus menengking dan memarahi mereka dan memerintahkan memasarkan badan sahaja dikawasan itu untuk senang mendapat uang, disamping itu mereka juga diugut akan dibuang dari sekolah.

Kelima-lima murid keluar dari bilik dalam keadaan menangis merasa guru tersebut merendahkan martabat dan maruah mereka. 

Karena takut berdepan dengan pihak sekolah dan polis, mereka setuju untuk mendiamkan diri.

Namun selang beberapa hari, murid bernama Amelya maut bunuh diri dengan minum racun, dipercayai balasan depresi dengan sikap guru yang serupa melontarkan kata-kata tidak sepantasnya terhadap lima murid wanita tempoh hari.

Sejak dibandingkan dengan itu lima murid berkenan terus mengadukan peristiwa terhadap ibu bapa sebelum melaporkannya terhadap pihak polisi. 

Bagaimanapun Guru berjulukan SK sudah ditahan oleh polis Padang Sidempuan dan sekarang dalam pebicaraan Menteri Pendidikan Indonesia.

Sumber: Kabarrkini.me